Форма входу |
---|
Категорії розділу | |||||
---|---|---|---|---|---|
|
Пошук |
---|
Наше опитування |
---|
Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Головна » Статті » ПРОЗА |
(Есей) 1. Писанини багато всілякої
розвелось, а говорильні – ще набагато
більше. Ті ж, що керують, потребують тиші і спокою задля того, аби саме їх
прочитали й почули, бо вони ж – начало, а не якісь там пересічні підлеглі. А що
ж тоді робити нам, пересічним? - Мовчати
й геть нічого не писати, окрім надання відповідей на запитання різних анкет? Я вважаю за краще піти до
університету й послухати хоча б коротеньку лекцію про свободу слова й цензуру, яка намагається її обмежити. За словом – діло. Тому я одягнув
на себе таку-сяку одежину та й пішов до
одного знаного в наших місцях професора
послухати його лекцію на цю тему. А він буквально з перших слів
сказав, що, з одного боку, спочатку було слово самого Творця, а з іншого – була
вигода купця. Тобто, спочатку створили,
а вже потім – продали й купили. А далі він послабив вузол своєї краватки, сів
верхи на стільця, повернувши його спинкою до аудиторії, і промовив: «Свобода слова – триєдина, і хто
цього не розуміє, той не живе вільною людиною і не страждає, долаючи перешкоди
на своєму життєвому шляху задля духовного зростання, а живе собі звичайною
свинкою, задоволеною вже тим, що її
оточення обслуговує з усіх боків її прості й земні потреби тіла». Потім професор протер свої
окуляри тією ж таки краваткою, кинув свій погляд у глибину зали і підсумував
уголос, що ті самовдоволені свинки не падають десь із неба, а живуть серед нас,
причому їх, цих свинок, - переважна більшість. - Це Ви, професоре, мабуть про
те, що всі творці на землі – люди нещасні, а щасливими можуть бути тільки
свинки-міщанки зі своїми купцями, так? - Ні, мій шановний юначе, -
відповів на раптове запитання професор, -
це я про те, що свободою слова цікавляться лише ті, яким перешкоджають
творити за допомогою слова і штовхають їх на те, аби знайдені крихти істини спотворити. Причому роблять це
зазвичай самі владоможці чи слуги, яким вони платять за таке перешкоджання. Бо їм
потрібні не творці, а слухняні й мовчазні виконавці-свинки, які не шукають
ті крихти істини, а виконують їхні накази й розпорядження. Після цих слів над кафедрою з’явилася димова завіса, яка за кілька секунд розвіялася.
Але професора вже не було. Замість нього на стільці лежала записка, котра сповіщала
про наступне: «Чергова наша зустріч – у цій же залі рівно за дві доби. З
повагою, ваш професор забутої філософії свободи». 2. Через два дні я прийшов набагато
раніше, щоб зайняти місце в перших рядах, аби розгледіти і міміку обличчя
професора, і ті штуки, які він виробляв з метою свого термінового зникнення. - Отже, як я вже говорив на
попередній лекції, свобода слова – триєдина, - донеслося до мене з висоти, і ми
всі побачили, як професор високо на стіні увімкнув білий-білий великий екран,
на якому було виписане словосполучення «своБода слова», а внизу - слово
«своБода», розбите на три частини: «сво», «Бо» і «да». Після цього він плавно ковзнув стіною вниз і
опинився на своєму звичному місці біля кафедри. - Щоб ви не дивувалися тому, що
в слові «своБода» літера «Б» є прописною, я пояснюю, що «Бо» означає «слово від
Бога», а тому і стоїть у центрі, «сво» означає «своє слово» (тобто –
авторське), а ось «да» є твердженням, яке означає згоду зі словами-думками інших
людей, оскільки інакше слово для них не буде зрозумілим. Це і є триєдина основа
спілкування людей на землі як творців. І якщо хоч один із цих трьох
компонентів не буде присутнім, то
таке повноцінне спілкування не
відбуватиметься. - От, професоре, Ви і піймались,
бо виходить, що молитва – то неповноцінне спілкування, так? - Молитва – то є спілкування з
Богом, хлопче, в яке кожен вкладає не свою творчість, не свою свободу мислення,
а своє серце, яке благає про допомогу людині в її земному житті. Та найбільше
чи не кожен з нас хоче бути почутим іншими людьми, але - виключно з якоюсь
вигодою для себе, тобто – без слова Божого, а звідси – і відсутність його повноцінної свободи. - То виходить, пане професоре,
що цензура йде ніби проти Бога, забороняючи свободу слова. А як же тоді бути з твердженням, що «будь-яка
влада – від Бога». Щось тут не так, не співпадає. - Цензура – це зброя влади, яка, передусім,
намагається не чути кожного, а - нав’язувати своє розуміння всього, що
відбувається. Їй потрібні не ваші думки, а ваш послух. Цим самим, відмітаючи
все те, що їй не подобається, вона не сприймає ваше авторське розуміння, а в
результаті спотворює повноцінне спілкування, часто при цьому ще й виставляючи
себе вершителем доль людських. Зрозуміло, що будь-яка влада – від Бога. Але – у
вигляді чого, в якій якості вона виступає? Найчастіше – як стимулятор духовного
зростання тих людей, котрим вона псує життя своїми обмеженнями і заборонами,
але ідеї-слова яких примушують її все більше й більше дослухатися до кожного громадянина. - А що ж у нас тоді, коли немає
тієї свободи слова, яка стимулює розвиток? - У нас, образно кажучи, - три
мішки вовни, та всі – не повні.. Самі подивіться-послухайте: наобіцяно багато,
та слова ті – порожні: немає там нічого ні від Бога, ні від наших вимог, ні
того, щоб усіх українців об’єднало. Це спотворена (тільки проголошена) свобода
слова, яка не стикується з реальністю, а тому не функціонує, не дозволяє
долучити до спільної творчості мільйони громадян України. Після цих слів професор зник і
екран сам по собі вимкнувся. Цього разу не було ні димової завіси, ні записки.
Залишилося тільки відчуття повної гармонії з його словами. | |
Переглядів: 669 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |